My Bali travel guide – Ubud

my bali travel guide

Goya resort Ubud

Hi everyone! I’ve just spend an amazing stay in Bali! This destination was on the top of my bucket list for long and I’m so happy to finally have discovered this place! And of course I’m not disappointed, it is even more beautiful than on IG I promise 😉 What I’ve loved the more here are the peaceful places, breathtaking views, the monkeys and of course the delicious bowls! I’ll tell you all about my stay and give you tips about where to stay, what to visit, what to do and where to eat in Bali! I’ve so much things to tell you that I’ll make this post only about Ubud and I’ll make others posts about Seminyak, Canggu, Nusa Penida and Jimbaran!

Coucou tout le monde! Je reviens de Bali et ce voyage était juste oufissime! Je rêvais d’y aller depuis super longtemps et voila c’est fait! Et je ne suis pas déçue c’est encore plus beau que sur instagram haha! Ce que j’ai le plus aimé c’est ces endroits tellement calmes et reposants, ces vues à couper le souffle, rencontrer les singes et biensur les bowls hehe! Je vais tout vous raconter sur ce séjour et vous donner tous les conseils pour savoir où loger, quoi visiter et où manger à Bali! J’ai tellement de choses à vous raconter que je vais faire ce post sur Ubud, une ville au milieu des forets et je vous ferai d’autres posts sur Seminyak, Canggu, Nusa Penida et Jimbaran!

UBUD

I stayed at the beautiful Goya hotel in Ubud. It’s located in the middle of the forest, that’s why this place is so peaceful. The view on the forest from the infinity pool is amazing, and waking up and swimming here when there’s nobody is just unreal! This place is so calm, there’s no loud, it’s really relaxing! I had the breakfast near the pool, with this view, it was perfect (and yes there are pancakes haha)! The rooms are beautiful and huge! The decoration is the perfect mix between traditional and modernity. There’s also a private pool in the room’s garden which is just beautiful.

Le premier jour je suis allée à l’hotel Goya pour trois nuits. Il est en plein milieu de la foret, c’est ce qui fait tout son charme et c’est pour ca qu’il est si calme et zen! La vue sur la foret de la piscine est juste sublime! Et se réveiller ici et aller nager le matin quand il y a personne c’est vraiment magique! Cet endroit est tellement reposant, il n’y a aucun bruit, on se croirait vraiment seuls! Ensuite j’ai pris le petit dej sur la terrasse a côté de la piscine, avec cette vue, c’était parfait (oui il y a des pancakes de folie haha)! Les chambres sont dingues, elles sont immenses et la déco est magnifique, entre déco traditionnelle locale et modernité. Il y a aussi une piscine dans le jardin de la chambre, c’est top!

The Monkey forest

The first day I’ve been to the Monkey forest, which is very close to the Goya hotel. It’s a huge forest where the monkeys are living freely. And it was such a magical moment to meet these beautiful creatures and play with them! They are really sociable and fun! They came on me, tried to stole my bag and my phone haha I could stroked them and I’ve feed them with bananas theirs fave food! It was such an amazing moment!

Le premier jour on est allé à la Monkey forest, super proche de l’hotel! C’est vraiment à ne pas manquer si vous venez à Bali! C’est une immense foret où vivent les singes en liberté. La rencontre avec ces magnifiques créatures était juste magique! Ils sont vraiment sociables et joueurs! Ils sont montés sur moi et on essayé de voler mon sac haha sinon j’ai pu les caresser, jouer avec eux et même les nourrir! C’était vraiment un moment magique!

Monkey forest

Tegenungan waterfalls

The second day I’ve been to the Tegenungan waterfalls, a beautiful and unique place at 1 hour of where I stayed. You have to go down 165 steps to see this! But it worth it! The waterfalls are huge (even it’s not visible on the photo), it’s possible to climb up there are stairs on the other side and when we’re at the top the view is breathtaking!

Le deuxième jours on est allé aux chutes de Tegenungan, un endroit magnifique et unique à environ une heure en voiture! Pour voir cet endroit il faut descendre 165 marches, mais ca en vaut la peine 😉 Les chutes sont immenses (même si on ne dirait pas sur la photo!) on peut monter en haut il y a un escalier de l’autre côté, la vue et juste incroyable (il ne faut pas avoir le vertige haha)

Kamandalu ubud Bali

The fourth day I’ve been to the Kamandalu hotel, in Ubud, for three days. This hotel is just amazing, it looks likes a little traditional Balinean village, between the rice fields and the forest. The afternoon I’ve been to the zen hideaway of the hotel. It’s a part of the hotel made to relax. I had a massage in the forest and it was so relaxing! Such a perfect moment! It’s traditional massage with essential oils!  If you come here you must absolutely have a massage!

Le quatrième jour on a changé d’hotel pour aller au Kamandalu, aussi à Ubud! Cet hotel est vraiment ouf, il ressemble à un petit village Balinéen traditionnel, entre les rizières et la foret! L’après midi je suis allée à l’espace zen de l’hotel, un endroit pour se détendre. J’ai fais un massage dans la foret c’était genial et tellement relaxant! C’est vraiment le massage traditionnel avec les huiles essentielles. Si vous venez ici vous devez absolument faire un massage!

Kamandalu Ubud – zen hideway

I also had the floating breakfast and it was really fun! Pancakes, waffles, fresh fruits and orange juice by the pool…What can I say? breakfast goals! If all the breakfast could be like this! haha! Of course all these food wasn’t for me I shared!

J’ai aussi fait le floating breakfast et c’était vraiment cool! Des pancakes, des gaufres, des fruits frais, du jus d’orange dans la piscine… Que dire? Le petit dej de rêve! Si tous les petit dej étaient comme ca! haha! Bon tout n’était pas pour moi évidemment j’ai partagé! En tout cas c’était vraiment cool!